piątek, 12 kwietnia 2013

Ruch Zamiast Alkoholu

Hej  ; p
Czy u was też pogoda ma efekt jojo? Wczoraj kiedy wróciłam ze szkoły (po 15) to myślałam, że nie wyrobie w moim płaszczyku (taki zimowo - jesienny) i specjalnie spojrzałam na termometr i sama doznałam szoku! Było 18,5 stopnia Celcjusza :O  A dziś ? Rano jeszcze spoko, bo nawet ciepło, a teraz...pada deszcz..-.-  No nic.. w każdym razie mam dla was 2 pomysły na posty i właśnie zastanawiam się, który pierwszy ;)
 Dostaliśmy ostatnio w szkole ulotki z hasłem: Ruch Zamiast Alkoholu "Bezpieczna rodzina na drodze". Są tu opisane powody, dlaczego nie warto sięgać po alkohol a także zdrowe rzeczy, które powinniśmy spożywa. Postanowiłam wam tu przytoczyć co niektóre wiadomości z tej ulotki, które wydają mi się pożyteczne.

Pamiętaj, że ALKOHOL to substancja chemiczna, która ma duży wpływ na pracę Twojego mózgu. Nawet w niewielkich ilościach powoduje upośledzenie koordynacji ruchowo-wzrokowej.
5 powodów, dla których nie warto sięgać po alkohol:
1. Po pierwsze... pogarsza koordynacje ruchów - będziesz miał trudności w wykonywaniu kilku czynności jednocześnie. Łatwiej o wywrotkę i wypadek.
2. Po drugie... zmniejsza szybkość reakcji - a to oznacza dłuższy czas reakcji w przypadku niebezpieczeństwa.
3. Po trzecie... powoduje błędną ocenę prędkości i odległości - może Ci się wydawać, że przeszkoda lub np. nadjeżdżający samochód, znajdują się dalej niż są w rzeczywistości.
4. Po czwarte... ogranicza pole widzenia - włącza tzw. postrzeganie tunelowe, które zawęża normalne pole widzenia i utrudnia orientację. Możesz nie zauważyć, co się dzieje np. na poboczu.
5. Po piąte...pogarsza wzrok - możesz mieć problemy z dostrzeżeniem świateł, pieszych i innych użytkowników drogi.


Jest wiele substancji naturalnych i zdrowych dla Twojego organizmu, które wyostrzą Twoje zmysły, dadzą energię i poprawią nastrój. 
Po pierwsze... energię niezbędną do pracy mózgu i mięśni zapewni regularne spożywanie węglowodanów złożonych, obecnych w pieczywie pełnoziarnistym, płatkach owsianych, otrębach, ryżu brązowym. Pamiętaj. aby te produkty wchodziły w skład wszystkich spożywanych w ciągu dnia posiłków.

Po drugie...  wzrost koncentracji i dobry nastrój zapewni Tobie odpowiednia ilość w diecie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, obecnych w rybach morskich, olejach roślinnych, nasionach słonecznika, dyni, zielonych warzywach i orzechach.

Po trzecie... rano na nogi postawi Cię kubek kakao - napój ten jest źródłem flawonoidów (przeciwutleniaczy). Przeciwutleniacze wymiatają z organizmu wolne rodniki, dzięki czemu organizm dużo sprawniej działa. Kakao dostarcza tryptofan, który jest wykorzystywany przez mózg do produkcji dobrego nastroju - serotoniny. Kakao jest również źródłem magnezu, składnika odpowiedzialnego za sprawną pracę układu nerwowego oraz dopływ niezbędnej energii dla mózgu.

Po czwarte... zabierając do szkoły sok pomidorowy i banany dostarczysz swojemu organizmowi odpowiedniej ilości potasu - składnika, który uczestniczy w dotlenianiu mózgu, poprawiając tym samym zdolność myślenia i koncentracji. Potas niezbędny jest również do właściwego funkcjonowania systemu nerwowego i pracy mięścni.

Po piąte... włączając do diety chude gatunki mięs możesz mieć pewność, że w organizmie nie zabraknie karnityny - związku, który uczestniczy w wykorzystywaniu, jako źródła energii, długołańcuchowych kwasów tłuszczowych.

Mam nadzieję,że dotrwaliście jakoś do końca i ten post wam się przyda   :)

3 komentarze:

  1. Swietny post, piszesz bardzo profesjonalnie...
    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie te rady były praktycznie przepisane z ulotki ;) ale i tak dziękuję :P

      Usuń
  2. Bardzo sie przydało z tej ulotki info bo znaleźć nie mogłem! THX

    OdpowiedzUsuń